Home » blog » Zapachowa wizja

Zapachowa wizja

Czy zastanawialiście się nad tym, co by było, gdyby oprócz posiadania grafiki i treści, strona internetowa emitowała piękne zapachy? Na pewno odwiedzającym taką witrynę robiłoby się przyjemniej od momentu kliknięcia w jej link. Zanim taka innowacja zostałaby wprowadzona w życie, natrafiłaby na przeszkody natury technicznej i estetycznej – bo oprócz trudności w stworzeniu kanału emisji perfumy, pojawiłoby się pytanie: jak trafić w gust zapachowy odbiorców? Wystarczy przespacerować się wzdłuż półek Sephory, kosztując nosem paru pierwszych rozpylonych na papierkach mgiełek, by przekonać się, jak trudny bywa dla nas wybór właściwych perfum. Ile przeżyliśmy rozczarowań, gdy – zachęceni atrakcyjnym dizajnem flakonika – nacisnęliśmy złoty dozownik nieznanego produktu, który obiecywał arkadię dla naszego zmysłu powonienia, a okazał się bodźcem do reakcji: „nie mogę uwierzyć, że komuś to się może podobać!” Na szczęście, oferta na rynku perfumiarskim jest duża i wcześniej czy później wytrwałemu tropicielowi udaje się wywęszyć odpowiednią dla niego perełkę zapachową. Póki co, problem wyboru zapachu rozstrzyga się na terenie sklepu kosmetycznego, a nie w centrum odpowiedzialnym za stworzenie warunków do emisji aromatów przez narzędzia elektroniczne. A co w przypadku, jeśli kupujemy perfumy przez internet? Ofertę firm produkujących zapachy musi oddać dobra grafika. Najlepiej taka, która za pomocą obrazu uchwyciłaby niepowtarzalną kompozycję wonnych nut.

Prezentujemy stworzoną przez Fabrykę Dizajnu witrynę Mati Trading Poland, która usiłuje sprostać temu trudnemu zadaniu przekształcenia eterycznych nut zapachowych w wizualną strukturę projektu graficznego. Stronę wykonano w technologii flash, która pozwala na osiągnięcie niezwykłych efektów wizualnych. Jej dużą zaletą jest posiadanie animowanego intro oraz ruchomego menu. Niepowtarzalny wizerunek graficzny wzbogacony został efektami dźwiękowymi, które w wyjątkowy sposób dopełniają całości projektu – kojarzą się z czymś magicznym, nieuchwytnym i olśniewającym. Te same słowa w pełni odzwierciedlają także dizajn witryny, który jest graficznym odpowiednikiem tajemniczych, czarujących i drogich perfum.