Home » blog » Profesjonalne zdjęcia produktowe

Profesjonalne zdjęcia produktowe

W ostatnim czasie zapracowaliśmy się nad zleceniem, które obejmuje realizację profesjonalnych zdjęć produktowych oraz aranżowanych. Fotografia reklamowa od dłuższego czasu wchodzi w zakres naszych usług projektowych. Stale rozwijamy swoje umiejętności, zdobywając coraz większe doświadczenie na polu fotografii marketingowej – zarówno w internecie, jak i poza nim. Zdjęcia produktowe i aranżowane to (oprócz pracy) nasza pasja, która wzięła się z zamiłowania do szczegółów i dobrego stylu. Prezentowane zdjęcia tapicerowanych ławeczek są przykładem wykorzystania fotografii do stworzenia bogatej galerii sprzedawanych w sieci produktów.

Fotografia produktowa – rola

Obecnie praktycznie dla wszystkich jasne jest, że wymagania przeciętnego klienta są coraz większe. Zanim kupi pożądany przez siebie produkt, długo zastanawia się nad swoim wyborem, porównując wiele ofert producentów. Od tego, jak wytwórca czy właściciel sklepu rozreklamuje swój towar, zależy powodzenie sprzedaży. Najlepiej wypromowany produkt ma szansę wejść do grupy najbardziej popularnych i najsilniej pożądanych na rynku towarów. Nic dziwnego, że dobra reklama, to coś, na co stawia się teraz największy nacisk. Jednym z działań marketingowych jest dokładna prezentacja oferowanych dóbr i usług. Profesjonalne fotografie produktowe zapewniają wysoki stopień komunikacji z klientem na najwcześniejszych etapach kształtowania się jego decyzji o zakupie. Odpowiednio wykonane zdjęcie mówi wiele dobrego producencie lub firmie rozprowadzającej dany artykuł. Dokładność przedstawienia produktu oraz ogólna wysoka jakość fotografii najczęściej rozstrzygają o powodzeniu w internetowej sprzedaży. Usługi fotografii produktowej są szczególnie opłacalne w sytuacji, gdy firma ma do zaoferowania wiele różniących się od siebie mniej lub bardziej przedmiotów i handluje nimi głównie w sieci.

Fotografia produktowa a fotografia aranżowana

Diabeł tkwi w szczegółach, a w przepisie na udane zdjęcie znajduje się ich wiele. To, w jaki sposób produkt zostanie zaprezentowany na fotografii, zależy od wielu ważnych czynników. Są nimi na przykład rodzaj oświetlenia, skala głębi ostrości czy kąt, pod którym spoglądamy na obiekt. Jeżeli reklamowany przedmiot bogaty jest w detale, dobrze się stanie, jeśli klient będzie miał możliwość ujrzenia go z każdej strony i uzyska wgląd do najbardziej istotnych szczegółów. Właśnie takie zadanie spełniają zdjęcia produktowe – informują, czym różni się jeden wyrób od drugiego, jak wygląda on z każdej strony oraz jaka jest jego faktura. Dzięki dokładnym zdjęciom produktowym konsumenci mogą wnikliwie przyjrzeć się interesującym ich przedmiotom, zupełnie jakby odwiedzali sklep stacjonarny.

Fotografia aranżowana natomiast jest specjalnym rodzajem fotografii produktowej, w którym fotograf wykorzystuje swoją artystyczną wyobraźnię i dostępne środki wyrazu do stworzenia unikalnej kompozycji. Jej centrum stanowi reklamowany produkt, który nie występuje na zdjęciu samodzielnie, ale zawsze w otoczeniu konkretnej przestrzeni i innych przedmiotów. Jedną z funkcji zdjęć aranżowanych jest ukazanie produktu w przeznaczonym dla niego miejscu, by klient mógł łatwo wywnioskować, ile mierzy dana rzecz. Dzięki aranżowanej fotografii kupujący dowie się także, z czym i w jaki sposób najlepiej skomponować kupiony już przedmiot – zarówno pod względem funkcjonalnym (gdy stanowi on część składową oferty), jak i estetycznym (by dobrze się prezentował). Przede wszystkim jednak celem fotografii aranżowanej jest odwołanie się do emocji kupującego, które w dużej mierze decydują o jego wyborze. Zdecydowana większość konsumentów z pewnością zgodzi się co do tego, że to właśnie odpowiedni klimat fotografii podsyca chęć zakupu towaru czy usług. Dzięki stworzeniu specjalnej atmosfery przez dobór oryginalnych dodatków, tła i efektów wizualnych, produkt nie przemawia już li tylko do rozsądku klientów, ale przede wszystkim trafia także do ich serc. Fachowe zdjęcia aranżowane pozwalają prześcignąć konkurencję i skupić uwagę klientów, na których zależy nam najbardziej.

Ceny zdjęć produktowych i aranżowanych

W naszych realizacjach korzystamy zarówno ze swojej bogatej wyobraźni, ale również umiejętności rozumienia potrzeb klienta. Każdy projekt jest szczegółowo uzgadniany ze zleceniodawcą, ponieważ to jego wymagania i decyzje są dla nas najważniejsze – one wyznaczają kierunek, w jakim rozwinie się koncepcja. Zależnie od stopnia skomplikowania przedmiotu,  rodzaju jego powierzchni, a także obecności aranżacji zlecenia kosztują różnie. Cennik zdjęć produktowych i aranżowanych dostępny jest na naszej stronie internetowej.